App & Ouderportaal

We hebben een handige app en ouderportaal voor ouders. Je hebt alle belangrijke informatie bij de hand en je leest én ziet hoe het met je kindje gaat!

Kids voor Kinderen maakt gebruik van de Konnekt ouderapp. Ongeveer 4 weken voor de start van de opvang bij ons ontvang je automatisch alle informatie en inloggegevens voor de app. Je hebt onbeperkt toegang tot onze app en het gebruik ervan is gratis. Zodra de opvang stopt heb je nog een jaar toegang tot alle financiele documenten in de app.

Lukt het niet om in te loggen? Gebruik dan de wachtwoord vergeten knop onder het inlogscherm. je krijgt dan een link per email om je account te resetten. Lukt het niet? Stuur dan een bericht naar bart@kidsvoorkinderen.nl. We helpen je graag verder!

Plaatsingsovereenkomst & Financiën

We maken duidelijke afspraken over de kinderopvang. Dan weet je precies wat je mag verwachten van ons. Gewoon goed geregeld, dat is een prettige gedachte.
We krijgen af en toe de vraag van ouders of ze tijdens een langere periode vakantie / afwezigheid de kinderopvang tijdelijk stop kunnen zetten en daarna de kinderopvang weer kunnen starten. We begrijpen deze vraag, maar dit is helaas niet mogelijk.
De kosten lopen voor ons als kinderopvang gewoon door en alleen bij een volle groepsbezetting kunnen we efficiënt en rendabel draaien. Tijdelijke plekken vullen we niet op en zijn ook niet wenselijk voor de stabiliteit op de groepen. ( overigens is het goed om te weten dat eventuele kinderopvangtoeslag gewoon doorloopt tijdens de afwezigheid. Het maakt hiervoor niet uit of je aan- of afwezig bent. )

Kids voor Kinderen stuurt een digitale plaatsingsovereenkomst. Deze kan je ondertekenen op de computer, tablet of smartphone. Heel gemakkelijk en snel. Na ondertekening ontvang je – en ook wij – een ondertekend exemplaar per email. Dit bespaart het milieu en onnodige kosten. Het is niet mogelijk een papieren kopie op te vragen.

Dit komt omdat je – voordat je de eerste plaatsingsovereenkomst al ondertekend had – al een nieuwe gewijzigde overeenkomst hebt gekregen van ons. Bijvoorbeeld omdat toch het aantal opvangdagen zijn gewijzigd. Omdat de vorige overeenkomst al verzonden is kunnen wij dit niet ongedaan maken. Je kunt de herinneringen negeren. Deze ontvang je slechts 2 keer en daarna wordt de oude overeenkomst uit het systeem gehaald. Sorry voor dit ongemak!

De standaard opzegtermijn is 1 maand. Opzeggen kan makkelijk en snel door een e-mail te sturen naar ons. Klik hier om contact met ons op te nemen.

Let er ook altijd op dat je bij een opzegging ook de eventuele Kinderopvangtoeslag stopzet!

Het kan gebeuren dat je de kinderopvang die je hebt vastgelegd bij ons wilt annuleren. Dat is geen probleem, maar soms zitten er kosten aan verbonden. Wanneer dat zo is, lees je hieronder.

  • tot​ ​3​ ​maanden​ ​voor​ ​de​ ​ingangsdatum​ ​bedragen​ ​de​ ​annuleringskosten​ ​de​ ​kosten​ ​voor​ ​één​ ​maand​ ​kinderopvang​ ​conform​ ​de plaatsingsovereenkomst.
  • ​bij​ ​annulering​ ​langer​ ​dan​ ​3​ ​maanden​ ​voor​ ​de​ ​ingangsdatum​ ​bedragen​ ​de​ ​annuleringskosten​ ​25%​ ​van​ ​de​ ​kosten​ ​voor​ ​één​ ​maand kinderopvang​ ​conform​ ​de​ ​plaatsingsovereenkomst.

Het is goed om te weten dat we hier nooit een uitzondering op maken.

Op de eerste factuur zie je de kosten voor de kinderopvang volgens de plaatsingsovereenkomst, de afgesproken wendagen en de eenmalige administratiekosten. Wanneer de kinderopvang later start in de maand of eerder stopt, is berekening van het aantal uren kinderopvang afwijkend ten opzichte van de normale maandfactuur. Hieronder een handige uitleg met de berekening:

Ouders die later starten met de opvang van kindje, daarbij wordt de factuur van de startmaand berekend op basis van een naar ratio berekening van de betreffende maand.

Voorbeeld:
Gemiddeld maandbedrag voor 1 dag is €500,-
– dan zal bij aanvang op 14 januari standaard 17/31 van het maandbedrag worden gefactureerd.
– dan zal bij opzegging op 14 januari standaard 14/31 van het maandbedrag gefactureerd.

Het maandbedrag wordt berekend op basis van de jaarprijs ( uurprijs x 11 uren p.d. x 52 weken : 12 maanden = maandbedrag)

Op de factuur staat ook duidelijk het aantal dagen per dag / per maand weergegeven.

Hoe zit het met de (door)berekening van de uren op nationale feestdagen? Deze vraag komt weleens voorbij en daarom hebben we er een f.a.q. over geschreven.

De uitleg is twee-ledig, enerzijds hebben we bij de start van ons bedrijf rekening gehouden met de feestdagen en anderzijds is er door het systeem van kinderopvangtoeslag en de aansluiting bij de CAO ook een aanpassing geweest. Beide ten gunste van de uurprijs en jullie als ouder.

Hieronder een puntsgewijze uitleg:

  • Bij de start van Kids voor Kinderen hebben we een uurprijs bepaald waarbij rekening is gehouden met de sluitingsdagen door nationale feestdagen. (We hebben destijds een jaarprijs bepaald minus de feestdagen.)
Daarna zijn we aangesloten bij de CAO Kinderopvang en kwam voor ouders de mogelijkheid om Kinderopvangtoeslag aan te vragen:
  • Onze uurprijs is toen niet aangepast voor wat betreft de feestdagen, dat hadden we kunnen doen om onderstaande redenen:
    1. De belangrijkste kosten voor de kinderopvang lopen tijdens de feestdagen door; De personeelskosten vormen daarbij een groot deel van deze kosten. Kids voor Kinderen is gebonden aan de CAO kinderopvang. Op nationale feestdagen zijn we gesloten en onze medewerkers hebben recht op doorbetaling van salaris over de feestdagen. Ook de huisvestingskosten kennen ook geen aftrek van kosten voor feestdagen.
    2. Stel dat we de uren van feestdagen uit de berekening zouden halen, dan zou de uurprijs stijgen. Hierdoor zou de te ontvangen kinderopvangtoeslag lager worden. De kosten voor kinderopvang zouden dan hoger worden, zelfs na ontvangst van de kinderopvangtoeslag.
  • Ouders ontvangen gewoon kinderopvangtoeslag op de dagen dat we gesloten zijn. Deze contractdagen maken deel uit van de plaatsingsovereenkomst.

Payt & Kids voor Kinderen

Voor ons debiteurenbeheer maken we gebruik van Payt. Hiermee zorgen we ervoor dat alle facturen, herinneringen, aanmaningen en betaalafspraken overzichtelijk en op tijd verstuurd worden.

Je ontvangt iedere maand via Payt de factuur van Kids voor Kinderen. Afhankelijk van de door jou gekozen betaalmethode heb je wel of geen iDeal betaalknop bij de factuur.

Heb je gekozen voor een SEPA machtiging? Dan schrijven we het factuurbedrag automatisch af op of rond de 25e van de maand.

Ben je te laat met betalen of wordt de automatische SEPA afschrijving teruggeboekt? Je ontvangt dan van Payt automatisch de herinnering voor de factuur. Bij uitblijvende betaling zal daarna een 2e herinnering worden verstuurd en tot slot een aanmaning.

Na de aanmaning wordt de kinderopvang opgeschort totdat er volledig betaald is. Alle kosten die voortvloeien uit het niet tijdig betalen van onze facturen komen voor rekening van de ouder.

Openingstijden en studie- en ruildagen

Goed contact en duidelijkheid vinden wij erg belangrijk. Bij ons weet je vooraf waar je aan toe bent, dat is wel zo prettig!

Kids voor Kinderen sluit ieder jaar op nationale feestdagen. Deze dagen zijn al verrekend in de maandprijs en kunnen daarom niet geruild worden. Zie voor meer uitleg, de volgende f.a.q.
Hieronder staan de sluitingsdagen van het komende jaar:

Sluitingsdagen
Tweede Paasdag
Koningsdag
Bevrijdingsdag (om de 5 jaar –  nu in 2025)
Hemelvaartsdag
Tweede Pinksterdag
Eerste Kerstdag
Tweede Kerstdag
Nieuwjaarsdag

Hoe zit het met de (door)berekening van de uren op nationale feestdagen? Deze vraag komt weleens voorbij en daarom hebben we er een f.a.q. over geschreven.

De uitleg is twee-ledig, enerzijds hebben we bij de start van ons bedrijf rekening gehouden met de feestdagen en anderzijds is er door het systeem van kinderopvangtoeslag en de aansluiting bij de CAO ook een aanpassing geweest. Beide ten gunste van de uurprijs en jullie als ouder.

Hieronder een puntsgewijze uitleg:

  • Bij de start van Kids voor Kinderen hebben we een uurprijs bepaald waarbij rekening is gehouden met de sluitingsdagen door nationale feestdagen. (We hebben destijds een jaarprijs bepaald minus de feestdagen.)
Daarna zijn we aangesloten bij de CAO Kinderopvang en kwam voor ouders de mogelijkheid om Kinderopvangtoeslag aan te vragen:
  • Onze uurprijs is toen niet aangepast voor wat betreft de feestdagen, dat hadden we kunnen doen om onderstaande redenen:
    1. De belangrijkste kosten voor de kinderopvang lopen tijdens de feestdagen door; De personeelskosten vormen daarbij een groot deel van deze kosten. Kids voor Kinderen is gebonden aan de CAO kinderopvang. Op nationale feestdagen zijn we gesloten en onze medewerkers hebben recht op doorbetaling van salaris over de feestdagen. Ook de huisvestingskosten kennen ook geen aftrek van kosten voor feestdagen.
    2. Stel dat we de uren van feestdagen uit de berekening zouden halen, dan zou de uurprijs stijgen. Hierdoor zou de te ontvangen kinderopvangtoeslag lager worden. De kosten voor kinderopvang zouden dan hoger worden, zelfs na ontvangst van de kinderopvangtoeslag.
  • Ouders ontvangen gewoon kinderopvangtoeslag op de dagen dat we gesloten zijn. Deze contractdagen maken deel uit van de plaatsingsovereenkomst.

Je vraagt een ruildag uitsluitend aan via de app of de ouderlogin. Ruilen kan als onze planning dit toelaat. We behandelen alleen ruildagen die binnen het lopende werkrooster van onze PM’ers vallen. Dus hoor je niet meteen iets van ons, dan is het nieuwe werkrooster nog niet klaar! Let op: Je kan geen tegoed opbouwen voor ruildagen.

We zijn van maandag tot en met vrijdag open van 7:30 tot 18:30. In het weekend  is Kids voor Kinderen gesloten.

Op een studiedag is je kind in principe altijd welkom op de BSO, mits we voldoende personele bezetting hebben. Dit is ook meteen de reden waarom studiedagen niet standaard in je contract zitten, maar altijd apart worden gefactureerd. Daarnaast is het zo dat de ene ouder zelf liever thuis blijft op een studiedag of voor hun kids elders opvang regelt, bijvoorbeeld bij opa en oma.

Wil je je kind brengen tijdens een studiedag, dan vraag je dit aan via de app of via de jouw vestigingsmanager!

Veiligheid & Gezondheid

Hieronder vind je de meeste gestelde vragen en antwoorden op het gebied van veiligheid en gezondheid op ons kinderdagverblijf!
Dat zou kunnen. Bij het intakegesprek met nieuwe kinderen vragen wij ouders of zij hun kind/kinderen hebben ingeënt volgens het Rijksvaccinatieprogramma. Let wel, ouders zijn niet verplicht om hier antwoord op te geven. We moeten hierbij uitgaan van de goede trouw van de ouders.
Als een kindje om medische of andere dringende redenen ( tijdelijk ) niet gevaccineerd worden, dan leggen wij dit vast in het kinddossier. We blijven ouders vragen of ze inmiddels gestart zijn met het RVP.
Mochten er ouders zijn die ervoor hebben gekozen om hun kinderen niet te vaccineren, dan informeren wij de ouders over onze richtlijnen omtrent hygiëne en infectieziektes binnen de kinderopvang. Wij leggen aan die ouders uit dat ze in sommige gevallen extra maatregelen moeten nemen of hun kind niet mogen brengen als hun kind een infectieziekte heeft of er infectieziekten heersen bij andere kinderen.

Heb je een andere vraag?

Neem dan contact met ons op!